Den gyllene dalen

1 | 2 | 3 | 4 | 5 >>

Bokrecension av Daniella Balan som har Instagramkontot @db_littera

Länk till recensionen:

Recensionen översatt till svenska:
Just nu, bara för svenska läsare: den underbara boken "Den gyllene dalen", skriven och illustrerad av Malin Sellergren @poeticartstories, är en metaforisk skattkarta som leder till den magiska världen av äkta lycka. Genom huvudpersonens resa påminner berättelsen om den upplyftande inre resan som leder till den personliga nyckeln som öppnar porten till "den gyllene dalen". En fängslande berättelse med magiska illustrationer som fängslar och trollbinder läsaren, som kulminerar med det övertygande budskapet att ingen dröm är utom räckhåll. En bok för alla åldrar som förhoppningsvis snart kommer att översättas och delas med så många fler!

Bokrecension av Maria Klingberg som har instagramkontot @bokklingan

Länk till recensionen:

Mysigaste barnboken på länge!
Ni vet att jag brukar recensera barnböcker lite då och då. Först och främst älskar jag själv bra barnlitteratur och tycker absolut att vi alla kan må bra av att läsa barnböcker. Men sedan har jag två små krabater hemma som jag läser för, en nästintill helig daglig ritual. Men denna bok var något utöver det vanliga! Titta bara på alla fina illustrationer som är skapade för hand och som påminner så mycket om de böcker som vi hade när vi växte upp (jag är född 1990). Dessa finns på varje/varannan sida i boken och gör det så mycket roligare att följa med i berättelsen!
Sedan är det själva historien – en barnhemsflicka som ger sig ut på äventyr för att leta efter sin försvunna bror. På vägen dit stöter hon på flera utmaningar och varje ny utmaning berättar om något djupare som vi kan prata om med våra barn. Så som rädslor, mobbing, lycka och känslan av att vara annorlunda. Så ni som är på jakt efter bra barnlitteratur – löp och köp denna fina berättelse! Och berätta vidare om den för andra intresserade.

Den gyllene dalen
Malin Sellergren

Köp den signerad här på min hemsida